Dr. Hans-Georg Häusel

What marketing and advertising can learn from modern brain research.

Rates

Category

Science, Technology & Research

Languages

de
Dr. Hans-Georg Häusel

Vita

Dr. Hans-Georg Häusel (graduate psychologist) is a pioneer of neuromarketing and is one of the leading international experts in marketing, sales and management brain research. He studied with the former director of the Max Planck Institute of Psychiatry, Prof. Dr. mult. Johannes Brengelmann on neuropsychological aspects of money and consumer behavior. Based on these findings, he published his first bestseller “Think Limbic ” Understanding the Power of the Unconscious for Marketing, Management and Motivation" in 2000. With this book, he revolutionized marketing and management thinking. He has since written many more business bestsellers on the subject of brain research and selling. His book “Brain View ” Why Customers Buy" was voted one of the 100 best business books of all time by an international jury. The Limbic® model he developed is now regarded as the best and most scientifically sound instrument for recognizing conscious and unconscious life and buying motives as well as for neuropsychological target group segmentation and personality measurement.

Topics

  • Brainview - Why customers buy
  • Emotional Boosting - The fine art of sales seduction
  • Neuroweb: How digital marketing goes straight to the brain
  • Top Seller - What top sellers can learn from brain research
  • Money - The neurology of money
  • Think Limbic! The unconscious side of (corporate) success
  • Think! How gut decisions are really made in the brain

References & Press

Dr. Häusel is a sought-after keynote speaker at many national and international events. The company Erfolg® awarded him the Excellence Award as one of the best speakers in the German-speaking region.

Publications

Cover: Brain View: Warum Kunden kaufen! (Haufe Fachbuch)

Brain View: Warum Kunden kaufen! (Haufe Fachbuch)

ISBN : 364802938X

10.88 €

Amazon: Brain View: Warum Kunden kaufen! (Haufe Fachbuch)
Cover: Kauf mich!: Wie wir zum Kaufen verführt werden (Haufe TaschenGuide)

Kauf mich!: Wie wir zum Kaufen verführt werden (Haufe TaschenGuide)

ISBN : 3648035592

4.77 €

Amazon: Kauf mich!: Wie wir zum Kaufen verführt werden (Haufe TaschenGuide)
Cover: Top Seller: Was Spitzenverkäufer von der Hirnforschung lernen können (Haufe Fachbuch)

Top Seller: Was Spitzenverkäufer von der Hirnforschung lernen können (Haufe Fachbuch)

ISBN : 3648066293

24.95 €

Amazon: Top Seller: Was Spitzenverkäufer von der Hirnforschung lernen können (Haufe Fachbuch)
Cover: Emotional Boosting: Die hohe Kunst der Kaufverführung (Haufe Fachbuch)

Emotional Boosting: Die hohe Kunst der Kaufverführung (Haufe Fachbuch)

ISBN : 3648029444

29.95 €

Amazon: Emotional Boosting: Die hohe Kunst der Kaufverführung (Haufe Fachbuch)
Cover: Neuromarketing: Erkenntnisse der Hirnforschung für Markenführung, Werbung und Verkauf: Erkenntnisse der Hirnforschung für Markenführung, Werbung und Verkauf. Inkl. e-Book (Haufe Fachbuch)

Neuromarketing: Erkenntnisse der Hirnforschung für Markenführung, Werbung und Verkauf: Erkenntnisse der Hirnforschung für Markenführung, Werbung und Verkauf. Inkl. e-Book (Haufe Fachbuch)

ISBN : 3648041002

34.95 €

Amazon: Neuromarketing: Erkenntnisse der Hirnforschung für Markenführung, Werbung und Verkauf: Erkenntnisse der Hirnforschung für Markenführung, Werbung und Verkauf. Inkl. e-Book (Haufe Fachbuch)
Cover: Think Limbic! Inkl. Arbeitshilfen online: Die Macht des Unbewussten nutzen für Management und Verkauf: Die Macht des Unbewussten nutzen für Management und Verkauf. Mit Audio-Dateien (Haufe Fachbuch)

Think Limbic! Inkl. Arbeitshilfen online: Die Macht des Unbewussten nutzen für Management und Verkauf: Die Macht des Unbewussten nutzen für Management und Verkauf. Mit Audio-Dateien (Haufe Fachbuch)

ISBN : 3648058835

24.95 €

Amazon: Think Limbic! Inkl. Arbeitshilfen online: Die Macht des Unbewussten nutzen für Management und Verkauf: Die Macht des Unbewussten nutzen für Management und Verkauf. Mit Audio-Dateien (Haufe Fachbuch)